Saturday, November 8, 2014

Ke Arah UMNO Selangor Yang Moden dan Lebih Professional. - -oleh BLUEE OOCEAN-

Bluee Oocean

UMNO Selangor memang nak BERUBAH macam yang PM cadangkan. Masalah nya, dia orang tak tahu kat MANA nak mula? SIAPA nak buat? BILA dan berapa lama? dan yang paling memeningkan BAGAIMANA cara nya nak berubah ? APA gerak kerjanya? BERAPA kos dan hasil nya?
'So to start the ball rolling'...BO nak bagi sikit idea lah. Idea kecil dari orang kecil.

Bagi BO lah, UMNO Selangor sepatutnya sejak 2008, dah ada 'nerve centre' di Bangunan Umno Shah Alam dengan sekurang kurang nya 10 kakitangan professional dan 10 kakitangan sokongan yang bekerja sepenuh masa.

Nerve Centre yang antara tugasnya adalah;

1. Menyediakan data, statistik dan profil, demografi pengundi di setiap dun, kampung dan taman perumahan.

2. Mengenal pasti golongan sasar di setiap saluran mengundi.

3. Membantu bahagian untuk menjalankan kaji selidik dan pemantauan berterusan pergerakan dan perubahan mood, sikap, kehendak dan aspirasi semasa golongan sasar dan masyarakat setempat.

4. Memikirkan dan mencari mekanisma gerak kerja dengan memberi keutamaan kepada golongan sasar.

5. Menyediakan profil lengkap pemimpin kanan Pakatan Rakyat di Selangor termasuk mengumpulkan paper cutting setiap pemimpin.

6. Mendalami setiap isu semasa di Selangor dan menyalurkan maklumat dan maklumbalas kepada pemimpin Umno bahagian dan negeri tentang isu isu semasa.

7. Mengumpul maklumat pergerakan dan prestasi kerajaan Pakatan Rakyat dari segi menyediakan prasarana, kesejahteraan rakyat etc. Memantau setiap isi kandungan ceramah pemimpin Pakatan Rakyat dengan mengkaji sebarang dan setiap percanggahan.

8. Menyediakan buletin berkala dan pamplet yang menjelaskan program UMNO Selangor, dasar dan polisi kerajaan, menjawab tohmahan dan highlight kelemahan dan kecurangan Pakatan Rakyat. Pamplet yang akan di edar kepada setiap pengundi melalui peti surat.

9. Menyediakan profil lengkap, prestasi serta maklumbalas tentang calon calon ADUN dan MP yang berpotensi. Maklumbalas dari ahli bahagian dan ketua masyarakat seperti imam masjid, Rukun Tetangga, Persatuan Penduduk.

10. Menyediakan talian BEBAS TOL untuk menerima aduan rakyat di Selangor. Aduan yang akan di layan dan di jawab dalam masa 14 hari. Aduan yang berkaitan dengan kerajaan Pakayan Rakyat akan di rujuk kepada Majlis Perbandaran dan Agensi Kerajaan Negeri yang berkenaan.

(Sumber - https://www.facebook.com/bluee.oocean?fref=nf&pnref=story)

No comments: