Thursday, July 3, 2008

Amanat Dato' Seri Naib Canselor Disiarkan Secara Live Ke Semua Cawangan UiTM Di Seluruh Negara Melalui "Media Streaming"

Saya baru sampai ke rumah di kolej delima jam 12.00 malam. Sekitar jam 11.50 pm baru Dato' Seri Naib Canselor beredar daripada Dewan Sri Budiman UiTM Malaysia setelah menyampaikan amanat beliau kepada semua mahasiswa baru UiTM. Amanat tersebut disiarkan secara live ke semua kampus UiTM Cawangan melalui IPVPN yang diselenggara oleh Unit Rangkaian, Pusat Sistem Maklumat Bersepadu (PSMB)

Maklumbalas daripada Penolong Naib Canselor, Jabatan Korporat , UiTM menyatakan bahawa terdapat sikit gangguan dimana 'video streaming' yang diterima tidak lancar dimana gambar yang diterima tersekat-sekat berlaku di UiTM Kampus Perak. Saya tidak dapat memberikan penjelasan yang tepat secara teknikal kepada PNC Jabatan Korporat punca kejadian tersebut berlaku, saya hanya membuat beberapa andaian kenapa ia berlaku. Mungkin kerana IPVPN bandwidth connectivity ada gangguan.

Amanat Dato' Seri Prof. Ibrahim Abu Shah Naib Canselor UiTM berkisar kepada komitment UiTM untuk mengangkat martabat dan meneruskan kelangsungan bangsa, berbicara tentang perlembagaan negara yang mula terancam dan ketunanan melayu mula dipertikaikan.

No comments: